torsdag 31 mars 2011



Hej!
En liten hälsning till er. Det ska bli varmare väder till helgen har jag hört. Vi har fortfarande snö på tomten så man får liksom trippa på tå när man går på det som någon gång ska bli gräsmatta. Blir lätt rena lervällingen. Så här får vi vänta på att det torkar upp ordentligt innan det ska plockas pinnar. Med åtta stora träd som ringar in vår tomt blir det mycket pinnar efter vinterstormarna.

Vi satte en Ligusterhäck förra året och nu ska den klippas ner för första gången. Så att den den kan grena ut sig och bli en tät och fin liten vägg.

Så här såg den ut när vi hade planterat den...




...tillsammans med muren som vi är så nöjda med. Jag gillar lite vildvuxna trädgårdar men det är så skönt att ha det lite strukturerat och städat precis vid entrén.


Tjingeling

25 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Bilden på huset och utsikten är fantastisk. Här är det också ganska kladdigt i gräsmattan, man får vara lite försiktig. Det är fint att blanda rent och vilt i trädgården. Det skapar liv.
Kramkram / Nettan

Ett Vitare Hem sa...

Vilken fantastisk utsikt, även här har vi en hel del snö kvar var så skönt i Danmark att slippa se snö....
Ha en riktigt härlig torsdag!
Kram/Lena

Mina drömmars hus sa...

Underbara underbara veranda.
Kram och ha en fin dag.
AC

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa vilken utsikt! Blir nästan lite avis när jag ser så vackra hus med trädgård! Ja nu kommer värmen eller åtminstone VÅREN!! Kram Gunilla

Hulda sa...

Flott å se bilde av huset deres fra den vinkelen. Verandaen er virkelig flott! Så vårlig og fint det er blitt hos deg også. :) Her ligger enda mye snø, men til helgen er det meldt regn, da håper jeg mye forsvinner.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken härlig bild ut mot sjön, jösses vilken utsikt du har. Jättefint med den rundade muren och häcken också.
Kramar
AnnaMaria

Det vita dårhuset sa...

Fyyy tusan vad vackert ni har!!!! Gaaah vad avis jag blir!!!

rustik charm sa...

Hej Anna.
Men vilken utsikt ni har:)Underbart fint. Måste bara komma o hälsa på och se hur ni bor.
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Livsnjutaren sa...

Härligt med massa pinnar;) då kan du ju rama in en och annan krydd-rabatt med flätade grenar. Var en bra beskrivning om det i någon trädgårdstidning. Så ska jag göra runt mina kryddor i köksträdgården jag ska anlägga nu i vår.

Vintage House sa...

Hej
Ni bor helt fantastikskt.
Tyvärr får jag och Marie inte ihop en träff innan maj :( Så jag tar med mig bakbordet då.
kram
sandra

Lindblomman sa...

Guuud vá fint huset ligger mot vattnet!!
Här hos oss har vi massor med snö kvar. Jag ser gräset bara närmast husväggarna.


Kram Lena

fröken knopp sa...

Sååå vackert!!! Även här är det blött o kladdigt på marken men snön den är puts väck!! :)

Varmasre väder gör ingen lessen, iallafall inte mig..!!

Varmaste TorsdagKramarna Elin

LOPPISLIV sa...

Underbar utsikt ni har!!! Måste vara rogivande att kunna titta ut på vattnet. Här har vi ingen snö men däremot lite regn idag, då blir det lätt lite lerigt. Ja vi får hoppas på solsken i helgen det hade suttit perfekt :-)) Kakan i förra inlägget lät mums, har skrivit av receptet nu. Ha en fin onsdag, nu ska jag strax till jobbet igen, har varit hemma en runda, vår nya soffa kom idag, tjohoooo vill helst stanna kvar här och greja men får ta det ikväll istället :-)) Kramisar Paula

LOPPISLIV sa...

Hmmm onsdag ser jag att jag skrev men det är ju torsdag idag!! dagarna går ihop...ha ha :-)) Kraaam

sammal airi sa...

Your house is so lovely! There is really spring, here is still snow so much, but next weekend is luckily geting warmer :)

Malin's Hus sa...

Jag har sagt det innan men säger det igen. ANNA Ni har Sveriges vackraste hem, vilket hus! Vilken utsikt!!!!!!!!

MASSA KRAMAR TILL DIG!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Här har vovvarna sett till att vi fått lervälling där gräsmattan ska vara:)! Jättekul att jaga varandra när man glider iväg så lätt:)
Stor Kram Annelie ♥

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Det är det samma här. Massa trä och grenar på gräsmattan men det är ganska så blött fotvarande.
Här satte jag mig men bäst att fortsätta att plocka och städa innan A kommer hem.
Fina bilder :)
Ha en fortsätt bra dag!

Kram Sirpa

Krillas Krusiduller sa...

Vilken fantastisk gård och utsikt du har! Nu blir jag verkligen avis.... Sååå fint!

Ha en härlig eftermiddag! Kram C

Gamla skolan-Jennie sa...

Åååh en sådan fantastisk utsikt du har!! Det kan man kalla livskvalitet! Jag gillar verkligen er fina mur! Själv blev jag såå nöjd när en viss Per hjälpte oss med gruset runt huset förra sommaren!
Hoppas du har en fina dag!

Kram Jennie

Lantligt i smultronbacken sa...

Det är så fint med en häck som ramar in tomten. Vi satte en Smaragd tuja som ska bli vår häck ut mot vägen. Den ska växa ganska snabbt så vi hoppas den tar sig bra i år.

Kram Teres

Villa Carl Larsson sa...

Vilket underbart läge ni har på ert hus för att inte tala om det fina hus ni har!!!!

Kram Josefin

Hemmavid sa...

Underbart när vintern äntligen börjar ge sig, eller hur!?

Kramen Jenny

Unknown sa...

Hej!

Vilket fantastiskt läge ni har på erat hus!! Min dröm är att få bo så och kika ut över vattnet, sån sinnesro man skulle få.

Ha en fin Kväll!

Kram Johanna

Millygarden sa...

Underbar bild på ditt vackra hus! är nyfiken på spjälorna på din veranda. Vi har inget räcke på vår veranda än och har inte riktigt bestämt oss för hur vi ska göra det. Ditt ser jättefint ut!

Kram Marina

Related Posts with Thumbnails