fredag 8 januari 2010

Äntligen inflyttningsklart...

Äntligen! alla i familjen har väntat på denna dagen. På vadå undrar ni? Jo att våra döttrars rum ska bli färdiga. I går åkte de till farmor för att vi skulle fixa i ordning det sista. Hyllor skulle målas, skrivbord skulle färdigstrykas, hyllor skruvas upp, gardiner sys osv osv. I kväll kom de hem och de var lite pirriga. Det blev så glada och de tyckte det blev bättre än vad de hade trott, och det var väl tur ... Här får ni se färska kort i olika vinklar, tagna när det är bäcksvart ute så bilderna blir som det blir.



Här är det ena rummet.


Här är det andra rummet. Sänglampor ska köpas hem.


En rolig detalj, här har jag hängt ett gammalt betsel från min farfar.


Här kan det rymmas mycket .... kofferten är arvegods.


De har inte haft ett skrivbord på länge, så jag tror nog att det kommer att "Scrapbookas" en del.





Varma "Toffel-strumpor" och en sjal kan behövas nu ...




Gillar gamla trälådor. Denna bryter av från det vita. Skåpet som inte syns så mycket i bild fick vi tag på av en lokal antikhandlare. Det är verkligen jättefint. Därinne ryms kläder och lite annat.






Skrivborden är fyndade på Blocket, de har målats och jag har slipat lite för att få den "rätta" känslan.




Här är det andra rummet igen. Här ser ni hur vi har delat rummet "på mitten". Min lillasyster kom och hälsade på när vi grejade som mest. Hon satte sig och sydde en fina vimplar. Tusen tack, lilla syster! De blev väldigt uppskattade.




Här är en annan bild ...





Här står en gammal hink med lite pysselpapper i. När tjejerna kom hem så hämtade de mer saker jag inte hunnit att plocka in. Nu får de "pynta" sina rum som de vill, fast jag hade ju en rolig stund ... Nej nu är läggdags, jobb i morgon igen. Njut alla ni som är lediga! Ha det så bra!


Kram Anna
Ps.

Måste bara visa vad min äldsta dotter på 11 år har gjort i slöjden. Bulan heter han, visst är han söt!


Hej då ...

11 kommentarer:

fem barns mamma sa...

Härligt, förstår att de är lyckliga nu!
Blev såå fint, gissar att de kommer ha fullt upp nu , plocka och pyssla i sina rum.
Och Bulan var ju hur söt som helst!
Kram Emma

Nyanser av vitt sa...

Hej Anna
Tack för fint beröm. Visst blev skylten fin. Ska bli kul att se din sen.
Sååååå fint ni gjort i tjejernas rum. Nu blir jag ännu mer inspirerad att genomföra den idén jag har i huvudet angående vårt gamla skrivbord....det är nämligen inte vitt (än)
Ha en jättemysig helg
Kram Agneta

LantlivsAnette sa...

Ohhhhh så fint !!! Himmel vad ni är flitiga !! Ojj..ojj, jag finner inte ord alltså, måste tillbaka o kika på bilderna igen !!
Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Åhhhh vad fint ni har gjort.Vad flitiga ni är.Vilken söt Bulan din tös har gjort.Här är det kallt 20 minus burr.Ha en fin lördag.Värmande kramar Rita ♥

Lilla Lycksta sa...

Vad jättefint det blev i dina flickors rum. Hälsa din dotter att Bulan var enormt söt.
Ha det gott.
Kramar Camilla

Anonym sa...

Ohooooooo va fint, det ska bli roligt att få se rummen i verkligheten, ni har verkligen lyckats, det trodde jag aldrig när jag såg det för ett par månader sen. det är nästan så att man får lust att riva ut hela innanmätet i vårt hus och göra nytt, kommer snart!
Simjam

Norregård sa...

Hej!!
Så fint, flickorna måste vara så nöjda!!
Sitter väl på sina rum och pysslar hela tiden nu?! Visst är det skönt när det är klart!!
Vilket jobb Ni har gjort!!
Kram Kram Malin

Anonym sa...

Oj oj oj!!! va fina rummen blev och vilka fina vimplar!:))

House number 15 sa...

Vilka fina rum. Hur ljuvliga som helst, verkligen en liten flickas dröm.

Ha det gott/C

Anette sa...

Hur fint som helst!!
Jättesöt Bulan som dottern sytt=)

Kram /Anette

Malin - I min trädgård sa...

Vilken söting Bulan var!

Men vad fina rummen blev! Det msåte de ju vara jätteglada över... När bebben är född och det har stabiliserats lite så hoppas jag kunna göra iordning bebbens lilla rum med vit pärlspont bl.a. och röda detaljer... men vi får se.

Ha dte så bra!

Kram M

Related Posts with Thumbnails