onsdag 13 januari 2010


Här är mina mässingljusstakar. De har åkt fram och tillbaka i skåpen, men jag gillar dem. Liknande har dykt upp lite här och var bland bloggarna. De passar ju så bra in i gamla lantkök och på andra ställen med såklart. Mina är just nu inte i det bästa skicket....men de är tända nästan jämt när vi är hemma.

Här har jag dem just nu. Denna kökspanna har vi eldat myyycket i. Vi värmde upp vårt hus med nästan bara denna panna under många år. Nu har vi installerat en pelletspanna och det är rätt skönt att slippa släpa ved, släpa ved och återigen släpa ved. Vi eldar fortrarande ibland för att det är mysigt och den värmer så skönt i köket.

Här är en annan vinkel.


Den är placerad mitt i huset.



Det finns lite glögg kvar....



Här är en annan vinkel från köket.




Dessa fina står på...


vårt köksbord.


I morgon tänkte jag "backa" ut till hallen och visa lite bilder från den. Välkommen att kika in då om ni är vill.


Ha det så bra!
Kram Anna

8 kommentarer:

fröken knopp sa...

åhh ert hem är en dröm!!! så fint!!!

ja visst blir det en härlig luft o dfot i huset när man eldar..jag bara älskar det!!!

varma kramar elin

Anette sa...

Risk för att bli tjatig...vad FINT ni har det!! Helt underbart hem!
Kram/Anette

Stina på Minbebis.com sa...

Åh, har inga andra ord en avis just nu! Gud så fint ni har det hemma!

Lilla Lycksta sa...

Hej Anna!
Underbart fint kök du har. Värmen från en spispanna är helt oslagbar, och just nu i vinter när det är så kallt. Ha det gott.
Kram Camilla

hemma hos lilla mej sa...

Erat hem är som en dröm.Bara så himla fint.Ha en skön kväll och en härlig torsdag.Goa kramen Rita ♥

House number 15 sa...

Vilket underbart kök ni har eller hela ditt hem är såå fint...

Ha det gott...

Kram C

Norregård sa...

Jisses, jag tappar andan...
Vilket vackert hem, jag måste titta igen!!!
Kram Kram Malin

The Secret Garden sa...

Ja de är vackra de där ljusstakarna och praktiska och brandsäkra!
Vilket fint kök! OCh så tycker jag att det är häftigt och snyggt när man kombinerar olika modell på stolarna.

Trevlig vecka!

Related Posts with Thumbnails