söndag 24 januari 2010

Hej!
Hur har ni det? Här är det just nu lugnt och skönt. Kranen i köket är lagad med hjälp av en inköpt reservdel. Vattenläckan var inte så illa som ni trodde. Ingen vattenledning hade gått sönder utan det är (tror vi) snö som smälter på taket som i sin tur läcker in i ett fönster. Inte så kul men vi hoppas det ska gå att täta när vi väl hittar vart det läcker in...

Tack återigen för alla kommentarer. Jätteroligt att så många har hittat hit. På det sättet har jag upptäckt många av er.

Har haft denna dagen till att plocka i ordning här hemma (det gör man ju ständigt, eller hur:)
Tänkte visa ett skåp som jag gillar väldigt mycket. Vi var så lyckligt lottade att vi fick det av svärmor och svärfar. De skulle ha ett annat skåp där detta hade stått, och då fick vi det! tack tack!


Ovanpå skåpet så ligger just nu en duk som är inköpt på Lustfyllt, ett härligt utflyktsmål...


gillar att det var belysning i det...


en liten gumma & gubbe...


fick gamla hyllremsor av svärmor som hon hade liggande, de satte jag på hyllorna...




innehållet kan variera, så här ser det ut just nu...


en helhetsbild på skåpet.

Nu ska vi fortsätta söndagen med kaffe framför en tänd kakelugn...



Ha en fortsatt (förhoppningsvis) skön helg!

Kram Anna

20 kommentarer:

Hanna sa...

Åh vilket fint skåp du har fått!
Var det färdigmålat och klart?
Ibland har man tur :)

Jag har ett par möbler från svärmor som väntar på målning... mindre roligt :/

Ha en skön söndagkväll!
Kram Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vilket underbart skåp med belysning.Tur det ordna sig att det var en kran och inget större och dyrbar historia.Fin duk du visar kanon.Ha en skön kväll varmkram Rita ♥

Änglarnas hus sa...

Wow!! Vilket skåp!! är själv på jakt efetr något liknande..mitt vita skåp känns "för gulligt"..lite mer ruffigt vill jag ha det..

Skönt att det fixade sig med kran och läckan!!

Ha en mysig söndagskväll!!

Kramis Sanne!!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Toppenfint skåp och en fin blogg :)
Ha det gott/ Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket jättefint skåp ni fått, så fint att det var belysning i det. Du har så många fina saker inne i skåpet också. Skönt att ni fixat vattenläckan, sånt är jobbigt. Såg ett jättefint foto längre ner också, på en goding som heter Linus.
Ha en mysig kväll
Kramar
AnnaMaria

stine - pokerfru & mamma till Wiggo sa...

Vilket oerhört vackert skåp! tyckte också om belysningen i det! superfint, kul att kunna ärva och inte bara köpa nytt!
Kram Stine

Marie Louise sa...

Oh, söta hyllremsor, de finns ju knappt och få tag på nuförtiden. Fint skåp,och visst ändrar man om i skåpen ständigt. ( Om det vore bara där!!!) Ändrar ständigt om överallt - men det är väl det som är drivkraften i oss som tycker om inredning.
Kram och ha det bra! Marie..

Annas skattkammare sa...

Hej! Vilket underbart fint skåp! Jättefint pynt du har i det också.. =)
Ha en skön söndagkväll!
Kram /Anna

Marie sa...

Hej Anna!

Vad skönt att det löst sig med kran och vattenläcka. Här har dagen också ägnats åt att plocka iordning och fixa och dona med lite allt möjligt.

Vilket vackert skåp och så mycket fint du har inuti det.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Norregård sa...

Vilket underbart skåp!! Tur att de ville ha ett annat;o) Vad mycket fint du har i det!!
Ha en trevlig kväll!!
Kram Kram Malin

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej!
Jaa du...sonens rum har stagnerat, *skratt*.
Mannen har varit bortrest på jobb en dryg vecka och jag har inte hunnit med både renovering och allt annat...dessutom har vi beordrad övertid på jobbet nu och några veckor framöver, så vilket århundrade som helst ska jag fram med spackelspaden och fortsätta spackla väggarna :)))

Kram på dig och ha det gott där i den vita verandan!
Carina

fröken knopp sa...

hej..

vilken tur att allt löst sig!! lät som ditt hopp är tillbaka...hihi...

Vilket underbart skåp!!! I like!!!! o vad massor fint du har inuti det!!! lovely!!!

varma kramar elin

Mikaela sa...

Jag dog nu! vilket underbart hus, och jättefint inrett. Så avundsjuk på era ytterdörrar i huset.
Hoppas att det är ok att jag länkar till dig?

Vintage House sa...

underbart skåp! innerhållet varierar alltid i mina skåt oxå. Vad skönt att läckan inte var större aldrig roligt´.. här plockas det alltid leksaker och mera leksaker... kram sandra

Lilla Lycksta sa...

Vad skönt att ha den där vattenläckan fixad. Men vilket vackert skåp ni fått. Hyllremsorna var jättefina, de brukar vara svårt att hitta sådana. Fina saker inuti också.
Ha det gott.
Kramar Camilla

Jenny sa...

Hej!
Sitter i soffan och tittar runt bland några bloggar och hittade dig, din fråga fick mig att stanna till. Just ikväll känns det sådär, min mormor har gått bort, hon var gammal och dålig och bara somnade in, så det var rätt skönt för henne.
Ditt hem och det nya skåpet är jättefint, din blogg är jättebra tycker jag :)
Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilket vackert skåp !! Och den där butiken Lustfyllt där du köpte duken, den butiken drömmer jag om att få åka till !!
Kraaam Anette

LantlivsAnette sa...

Hallojsan..du frågade om sänglampan..den är sisådär 20 år nu tror jag, vi sålde såna i vår butik ..hmm, leverantören hette coco tror jag, vet ej om de finns kvar..
Lycka till

Anette sa...

Hallå där!
Men å så fint skåp! Fiffig ide´med belysningen...har själv ett glasskåp som jag gärna skulle sätta lampor i. (dock inte lika fint som detta!) Hyllremsorna var oxå en bra ide´:)
Tack för din kommentar hos mig...den värmde. Det kan kännas lite hopplöst i bland att vara arbetssökande...
Tusen kramar från Anette

Annas skattkammare sa...

Hej igen! Förstår precis vad du menar ang anonymitet. Jag har själv inte gått ut med vart jag bor sådär tydligt och vill inte göra det heller. Men jag läser i Thn. Om du vill kan du maila mig istället, annasskattkammare@hotmail.com Det känns som vi har ganska mycket gemensamt.. =) Har faktiskt funderat på att ordna en bloggträff för oss som bor i våra trakter någongång- vi får väl se när man hinner med det- till våren kanske.
ha det gott!
Kram /Anna

Related Posts with Thumbnails