onsdag 27 januari 2010

Nu känns det långt till våren, snötäcket blir bara tjockare!
Är hemma i dag från jobbet efter en "kräknatt". Sonen ligger just nu nerbäddad och ser på Nicke Nyfiken. Usch, nu väntar man bara att man ska åka på det:)

Tänkte visa en tidig vårbild som det såg ut förra året på vår altan..

Har inte visat huset så mycket från detta hållet. Utbygget gjordes för 3 år sedan och vi försökte att få det att passa i hop så mycket som möjligt med den gamla exteriören Det är ganska svårt att bygga ut så det inte syns att man har byggt ut, ni förstår nog vad jag menar.

En bild tagen lite senare på våren.



Man kan ju drömma bort lite, för nu ser det ut så här...fast lite mer snö:)


Jag har fått frågor hur gammal huset är och det är byggt i slutet av 1800-talet, lite ovisst när, för husen började registreras först 1909 så innan dess är det svårt att hitta exakta uppgifter.


Ha så bra alla och hoppas ni klarar er från kräkeländet (fast det är ett ganska säkert vårtecken, eller hur..)
Kram
Anna

19 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!
Hua, maginfluensa....Stackars er...

Jag förstår precis vad du menar, det var likadant när vi byggde till vår nya glasveranda. Det gäller att tänka efter;o)
Jättefint på din altan!!
Kram Kram Malin

Vintage House sa...

kräksjuka stackars er vill inte ha hade det i 2 omgångar förra året en enda liten liten fördel att vi fick alla kuddar och täcken tvättade ;) vilket helt fantastiskt hus ni har, verkligen drömhus, vårat er fyrkantigt och tråkigt men en fördel vi kan fixa till det så att det blir i gammal stil:) en en mysig dag kram sandra

Hanna sa...

Precis, drömhus är vad det är! Jisses vad fint ni bor! Blir såååå avis!
Här sitter jag i min fula tegelvilla och drömmer :)

Usch, hoppas resten av familjen klarar sig från kräksjukan. Ta tio vitpepparkorn, vetja ;)

Ha d gott!
Kram Hanna

Anette sa...

Hallå där!
Ja stackars er som har magsjuka i huset! Inte roligt...
Man kan ju drömma sig bort till våren, och till er fiiiina veranda! Ni har det bara så snyggt...vad än du visar=)
Kramisar /Nettan

LantlivsAnette sa...

Hoppas att du klarar dig från att bli sjuk..Sååå fint ni har det ute också..mmm, vad man längtar tills man kan sitta ute o fika i solen..
Ha det gott
Kraaam Anette

Millas hem sa...

Åh, vilka mysiga bilder! Ja, nu längtar jag efter lite värme! Vi har snöstorm här nere i söder!
Hoppas att du inte blir sjuk, ibland missar bacillerna oss vuxna!

Kram Camilla

Marie Louise sa...

Tänk att få sitta på en sån härlig veranda!
Tiden går fort, det står inte på förrän ni sitter där och myser!
Kram Marie..

hemma hos lilla mej sa...

Usch magsjuka.Hoppas att du klarar dej inte skoj.Jisses vad fint ni bor.Ute vräker snön ner inte skoj.Tänk när man får fika ute vad gott.Ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

fem barns mamma sa...

Åh nej, ni oxå:(
Nu har tre haft det och just för stunden är ingen annan dålig än!

Längtar till våren, då kommer jag cyklandes med tvillingarna på släp, bara jag får sitta där i solen på altanen sen:-)

Kram Emma

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte gulligt hus du har. Dubbel dörran såååå vackert :)
Jag fullkomligt hatar kräksjukan!!!!!!!! Hoppas verkligen du slipper den. Kram Susanne

Madame Vit sa...

Stackare att behöva drabbasav kräkeländet =(Hoppas ni klarar er!!
Snacka om skillnad på er veranda utan snön =))
Nu längatr man ju ännu mera efter barmark. Tittar man ut känns dock våren extremt långt bort, suck.
Ja nu myser jag när jag ser svea hahah, värmeljus förvaring blev det =)
Nu värken kroppen efter 60 min intensiv spinning, kommer knappt kunna gå i morgon haha.
Ha en skön kväll!!
Kram Fia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej igen!
Tack för din kommentar :) Ja jag tror det är rätt typiskt för golden att fälla mycket tyvärr. Det är som du säger man kan borsta och borsta men det verkar inte hjälpa nåt vidare.
Ha en fin kväll Kram Susanne

Karin - Mina Rum sa...

Jag sa det förra gången och jag säger det igen: Drömhus! Det var väl attans då att det var ett gammalt hus på riktigt, då kan ju inte vi andra, avundsjuka, bygga ett likadant;)Nej, grattis att ni hittat ett så fint hus.
Hoppas att ni repar er från "kräket" snart. Det är fullkomligt vidrigt.
Kram!

Vita drömmar och choklad sa...

Jättefint ni har det.
Älskar era ytterdörrar!

Snaaart är det vår ;)

Kram milla

Nyanser av vitt sa...

Åh vilken fin veranda ni har. Tycker bilden på stolen full med snö var fin också.
kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas inte du får magsjuka, nu är det snart helg också. Det ser så härligt ut på verandan, tänk om vi kunde hoppa över februari så var vi snart där. När man kan sitta och njuta av vårsolen. Det ser jättefint ut utanför ert hus, jättefin uteplats.
Må så gott nu
Goa kramen
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej igen. Jag glömde svara. Visst kan jag ha klänningen eller om det är ett nattlinne. Det är ett tunt och fint tyg, men jag är inte så ofta så ljuv. Men man vet aldrig..
Kramis
AnnaMaria

lottens vita och gröna sa...

stackars er, maginfluensa är det värsta!!!
sååå fin veranda, kan tänka mig att det är mysigt att sitta där...när det blir varmare, fniss!
krya på er, varmkram lotten

Unknown sa...

Hej!

Tror aldrig jag varit inne här men blev så glad när jag kunde kika lite på dina verandabilder! Vi ska bygga en veranda + altan med tak brevid och här kunde jag se mycket fint. Precis ett sådant staket ska jag ha, kul att se det "live"

Kram Pia

Related Posts with Thumbnails