måndag 18 januari 2010

Hoppas det är bra med er! Nu är det måndag igen, veckorna går så fort, helgerna ännu fortare. En lång arbetsvecka ligger framför...


Var på loppis i helgen och i en ny butik som var väldigt rolig. Där fick jag ett litet fint hjärta av min kompis Emma, tack! Det är så fint, just nu hänger det som prydnad i köket, men det lär nog flytta runt lite...


Just nu ser det ut så här i köket.


Här ligger krokar som väntar på att få komma upp. Mitt projekt som jag har skrivit om har bestått av att måla min andra hall. Den ligger i anslutning till glasverandan och kanske anses som "finhallen". Väggarna är klädda med grovsågad panel som var laserad. Det har varit rätt ok, men jag har tänkt länge att det skulle vara ljusare och finare om det var täckmålat, vitt så klart;)
Det har varit drygt att måla eftersom färgen sög in väldigt mycket. Efter tre strykningar får det duga. Jag har fotat när det var mörkt ute så bilderna blev därefter.


Här har krokarna kommit upp.


Hallen är så liten så det är svårt att få till bra vinklar.


Här ligger lite sådant som är bra att ha nära tillhands.


Gillar när det är rostigt. Ska ta lite andra bilder på hallen när det är ljust och visa en annan dag.



Ha en fortsatt bra vecka!

Kram Anna

11 kommentarer:

Vintage House sa...

härlig hall, vet hur det är att måla spont, har målat ett antal kvadratmeter... kul att du tittade in på min blogg kram sandra

House number 15 sa...

Håller med om att veckorna går fort undan.

Snygga lampor du har ovanför köksbordet, var kan man köpa dessa?

Kram C

Millas hem sa...

Vilket fantastiskt vackert hus ni har och hunden är ju bara för söt!
Hit kommer jag gärna och kollar igen!

Kram Camilla

Anette sa...

Mycket fint!Som alltid=D

Kram Anette

Norregård sa...

Hej!
Vitt och fint hos dig;o)
Jag har börjat måla i badrummet,
det blir nog minst tre gånger....
Kram Kram Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilket otroligt vackert hus ni har.. Otroligt fint och hemtrevligt inrett.
Super snyggt!
Ha en trevlig tisdag :) Kram Maria

Anneli sa...

Hejsan

Så fina foton på en mycket fin hall!
Du verkar ha det väldigt fint hemma.

...och bor du verkligen i det vackra huset ?

Blir riktigt avis.

Hit kommer jag igen,
är det ok om du finns med på min blogglista?

Kram Anneli.

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Det är såå fint..och tänk att du valde min favoritfärg vitt också ;)..hihi..
Här målas det för fullt också..men på lite möbelprojekt!!

Kramis Sanne

Fias Drömmar sa...

Hej =)
Det blev grymt snyggt!!!! Är så kär i det vita =) Ser så fräsch ocg krämigt ut,muums =)
Vi har inte hittat något hus, men jag vet redan hur jag önskar att köket blir hahah ;)
Krokarna var jättefina, vart lyckas man hitta sådana skapelser?
Kram Fia

Fias Drömmar sa...

Ska ta och skriva upp sådana krokar på listan till huset =) Saker man köper nu ser inte alls lika fina ut som de skulle göra där man verkligen vill bo. Jag skulle kunna packa nu!!!
Den listan är lååååååång nu hahaha =)
Så länge drömmer jag mig bort hos dig, gillar verkligen det du visar!! hihi
Kram Fia

fem barns mamma sa...

Blev hur bra som helst! Kul att se det i dagsljus, och live :-)

Krokarna passade perfekt, fint med det vita och zink, precis som du sa!

Kram Emma

Related Posts with Thumbnails