måndag 25 januari 2010

Hoppas allt är väl med er! Fick så mycket fin respons på mitt skåp, jätteroligt! Tänkte visa mitt loppisfynd som jag fyndade förra veckan. Jag var på jakt efter ett litet bord till min nymålade hall, men hittade denna pall. Den blev perfekt att sitta på. Den står stadigt på jorden...Var som vanligt snabb med målarfärgen så jag har inga förebilder att visa.



Jag slipa den lite, en del här hemma tycker inte jag är klok som först målar och sedan skrapar bort färgen igen...men de börjar nog vänja sig:)


Mina bästa vinterskor denna vinter, är mina varma och gosiga Uggs.



Pallen är dock inte lika "shabby" som denna stol...






Nu när det pratas om att det ska bli snöstorm så är det bra att ha varma tröjor. Denna jättefina har min mamma gjort till vår minsting i familjen. Hon är så himla duktig på att sticka och har stickat mycket till barnen.



Kram Anna!

22 kommentarer:

Anette sa...

Halloj där!!
Oj vad du gör täta inlägg! Jag ligger verkligen i lä här;))
Men du visar så fina saker som vanligt. Jag är oxå en som "Shabbar" många av mina ommålade saker...det blir så mycket mer liv i möbeln då!!
Tänk att ha en mor som stickar såå fina tröjor. Ge henne en komlimang från mig=D
Kramisar från Nettan

Anette sa...

Föressten- Vilket fint klinkergolv ni hade i hallen! Är ute efter något liknande när vi ska göra om i våran hall. Var har ni köpt det ?
/ Anette

Vintage House sa...

härlig liten pall kommer alltid till användning:) kram kram sandra

House number 15 sa...

Roligt att kunna göra fynd också;) Skåpet är verkligen fint, hur kunde de ge bort det??

Ha det gott

Kram C

fem barns mamma sa...

Pallen blev jättefin, kanske kan få vara bord ibland oxå:-)
Kram, kram

fröken knopp sa...

Vilken charm pallen fick!! Så fin!! jag älskar o fynd, men särskilt när man hittar det man söker..vilket lyckorus man får då..hihi...

ljuvlig tröja..den kan behövas i denna kylan, lyllos din minsting!! :)

varma kramar elin

White Avenue sa...

Supersöt pall! =) Jag tycker också att det är fint när man slipar bort lite färg så möbeln får en lite använd touch!

Hoppas att du får en mysig vecka!!

Kramar!
Emma

n o r d i n g å r d e n sa...

Men oj va duktig din mamma är, en sån vansinnigt fin tröja! Och den pallen och den andra stolen med, så snygga! och den goa Liunus där i kanten var en sötnos också! ; ) Mari.

Inspiration i vitt sa...

vilken fin pall du har nu, det är så fint att schabba till grejerna lite och din riktigt schabbiga stol är allra vackrast. Kram/Ingela.

lottens vita och gröna sa...

sååå fint alltihopa, jisses vilken tröja, heeeeelt underbar!!!
varmkram lotten

hemma hos lilla mej sa...

Vad fin pallen blev.Wow vilken gosig tröja.skönt med varma kläder.Ha en skön tisdag Varmkram Rita ♥

Hanna sa...

Men vilken fin pall!
Du verkar vara en hejare på att måla :) Här samlas grejerna på hög... "ska måla en annan gång" :P
Tröjan såg jättehärlig ut! Vilken duktig mamma du har!

Ha d gott!
Kram Hanna

Karin Lindström sa...

Hej!

DSå vackert ni bor och vilken mysig blogg jag hittade till från I mitt paradis!

Tack för all inspiration!

Kramar
Karin

Madame Vit sa...

Hej!!
Du vad snygg pallen blev, jättefin =)
Pallar kan man inte ha för många av. Jag blev inte begåvad med låååånga ben haha.
Nu bra mycket senare än alla andra har jag fallit för de fina kuddarna från HM (den du visar i ditt inlägg när du målat) De verkar inte finnas kvar hos HM, snyft =(
Ha en fin dag!!
Kram Fia

Norregård sa...

Hej!!
Så fin den stolen är som är riktigt shabby...
Och den stickade tröjan, så gullig;o)
Ha det gott!!
Kram Kram Malin

Anneli sa...

Hejsan.

Pallen blev ju jättefin!
Så fint med den blå dynan på.

Ditt skåp är alldeles fantastiskt fint.

Vilken duktig mamma du har på att sticka.

Ha en fin kväll,
Kram Anneli.

Millas hem sa...

Hej!

Vilka bilder! Här har jag blivit sittandes en stund nu! Du har en superfin blogg som kommer få besök av mig ofta!

Kraaam

Annas skattkammare sa...

Hej! Vilken fin pall du fyndat! Jag har en liknande i vårt garage- undrar om sambon blir arg om jag tar den.. =) Stolen är så fin! och tröjan med- vilken duktig mamma du har! Min har precis också stickat en tröja till mitt kommande brorsbarn- jättesöt blev den.. =) Tack för inspirationen du ger
Kram /Anna

Karin - Mina Rum sa...

Vilken fin liten pall. Den kommer säkert att passa jättebra i er hall. Er hus ser ut som ett riktigt drömhus. Helt i min smak. Är det ett gammalt hus eller ett nyproducerat i gammal stil? Fint hur som helst.
Ha det gott! Kram

Mikaela sa...

Hej
Ville bra fråga när erat hus är byggt, så otroligt fint, ser ut som en riktig grosshandlar villa. Blir faktiskt riktigt avundsjuk (fast på ett bra sätt)
Sen tycker jag att ni har för många skåp och jag har inget, så skicka hit ett är inte så knusslig kan ta det som står i köket ;)
MVH Mikaela

Anonym sa...

Pallen blev jättefin....fint överallt hos dej....

me and alice sa...

Åh vad fint du har det!!!
Hoppas ni andra klarar er från kräksjukan. Här är det många som har det, men vi klarar oss alltid konstigt nog...
kram Susanne

Related Posts with Thumbnails