måndag 4 januari 2010

lite kök, hall & matrum...

Tänkte visa lite bilder inifrån huset, här är vårt matrum. Nedan ser ni en liten glimt av vår hall som vi byggde för ca 3 år sedan. Den vi hade tidigare var ca 1 kvm stor....lite trångt. Alla i familjen fick stå i kö utanför för att "slussas" in när vi kom hem. Det är typiskt med gamla hus att de byggde så små hallar, men det är tur att det går att fixa till!
Tvättmaskinen fick flytta ner. Den var på övervåningen tidigare. Ganska praktiskt då vi hade våra sovrum där, men just nu händer det andra grejor där uppe!! Vi håller på med slutklämmen av tjejernas rum. Har renoverat i flera månader så det ska bli så skööönt när det är färdigt. Då kommer även minstingen i familjen få ett "riktig" eget rum. Våra tjejer har delat rum en längre tid och det är ganska påfrestande för oss alla ibland... Kommer visa senare hur vi har förvandlat ett rum till två.

Här är det en bild från köket. Det satte vi in för ca 6 år sedan. Det är ett Kvänumkök. Är väldigt nöjd med det. Jag kommer visa mer bilder från köket och hallen när jag har fotat några bra bilder. I dag var det jobb igen, ganska skönt att få ordning på tiderna igen!

Ha det så bra!
Kram Anna

12 kommentarer:

fem barns mamma sa...

Fint, fint, fint!
Gillar verkligen ert kök, har ju förmånen att ta en kopp kaffe där alldeles live då och då:-)
Och lilla Tova passar ju perfekt här på bloggen!
Kram Emma

hemma hos lilla mej sa...

WoW vad fint du har det .Helt underbart hus.Vilket kök.Ja det var mer än snyggt.det var skitsnyggt.Ha en skön kväll varmkram Rita.♥

lottens vita och gröna sa...

ohhh så vackert kök och ljuvligt skåp du visade tidigare!

tjing tjong lotten

Marie sa...

Erat hus är precis så där fint på insidan som jag alltid har föreställt mig, underbart kök! Och små hallar med kö vet jag allt om, hihi.

Kram Marie

Norregård sa...

Så fint Ni har det!! Ska bli jättekul att följa din blogg;o)
Kram Kram Malin

Anonym sa...

Underbart kök, säger jag med lite sorg i hjärtat..För ett likadant, ja ett Kvänum Dalby hade jag i mitt förra hus..Snyft.. :-) Nåja livet går vidare.. Hittar ingen mail till dig här? Skulle vilja fråga dig en sak, kan du maila mig?
anna.mard@habonet.net
Ha det gott!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint kök ni har !! Och matrum..sååå vackert !!
Kraaam Anette

Fru Sirlig sa...

Hejsan!

Blev lite nyfiken, första gången jag hittade hit. Du har verkligen det fint i ert hus. Vi hade ett Kvänum kök i vår förra bostad, saknar det ibland. Kikar gärna in igen, spännande med dina döttrars rum...

Hälsningar Heléne

Anette sa...

Men åååh så fint ni har det! Man blir ju helt avundsjuk!!! Väldigt vackert!
Kram Anette

Lilla Lycksta sa...

Vilket vackert kök du har. Ska bli så spännande att följa din blogg. Jag föll pladask för din gardin i köket,så fin. Önskar dig en trevlig trettondagsafton.
Kram Camilla

House number 15 sa...

Du har det hur fint som helst. Ska bli kul att följa dig och din blogg.
Måste länka dig...

Ha det gott/C

Elsa och Helena sa...

Oj, vilken fin blogg... och så snyggt du har har i dit hem!

Hamnade här via Lantliv i Norregård...Kul!

Kram Helena

Related Posts with Thumbnails